Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
Sony
« Föregående
Visar inlägg 1-20 av 26
Playstation 4
Vilka har förbokat/tänker köpa det?

Jag sitter i spänd förväntan och väntar på besked om jag kommer vara en av de lyckliga som får konsollen på releasedagen.

Lite halvknackiga release-spel dock, men det funkar.

'THE REBELS ARE FUCKTARDS!'
Inte förbokat men kommer köpa det. Kanske till jul, kanske senare. Främst för att sambon vill ha Need for Speed och Infamous. Har fortfarande mycket kvar av GTA5 så känner ingen brådska än på länge. Hinner knappt spela som det är.

casualcore wnkr | slayer of threads
Inte förbokat och kommer avvakta med att köpa till i vår eller så. Största anledningen är egentligen att det inte finns ett enda spel som jag är intresserad av - så då finns det ju ingen anledning att köpa den redan nu.

Har rätt mycket spel att spela som det är ändå (GTA V snart avklarat, sen ska jag köra Last of Us innan jag säljer PS3an).

Jag gick faktiskt och köpte en Wii U i förra veckan istället för att spela Galaxy 2, NSMB, 3D world, Zelda: Skyward samt Windwaker...

http://www.blackjackinfo.se
Väntar på Xbox one, är xbox-fan sen tidigare. Det enda som jag är lite avis på är ps4/vita remoteplay, med tre barn har man sällan TVn för sig själv.

"lämna ditt bakomflutna före dig" - Pumba
Mate skrev:Väntar på Xbox one, är xbox-fan sen tidigare. Det enda som jag är lite avis på är ps4/vita remoteplay, med tre barn har man sällan TVn för sig själv.

Wii U är ju perfekt i det läget - kan ju spela utan att använda tvn.

Jag fick tyvärr ett mail igår som sade att jag INTE får en PS4 på release, ni kan tänka er deppen.

I vild förtvivlan så greppar jag hejvilt efter en konsoll, t.ex en bundle som står och väntar eller nånting.
Kollar på Ginza, CDON och till sist, webhallen.

Allt är fullbokat.

Bara av en slump så kikar jag på mina gamla beställningar på webhallen, och vad får jag se?
Högst upp: Ett stycke PS4, med kollinummer, till mig.

Tydligen så har jag glömt bort att jag bokade en på webhallen några dagar innan bokningen på spelbutiken.

Ceeeeelebrate good times, C'MON!

[Hype.se]

Härligt! Jag avvaktar denna gång. Köpte 360 på lanseringen och var nöjd med detta, men som det är nu har jag en backlogg på en rad andra spel som GTA 5 och Bioshock Infinite som jag vill spela klart innan jag tar klivet in i nästa generation. Däremot är jag mest lockad av en PS4, mest på grund av fokuset på spel som denna plattform har, men det lär givetvis bli en Xbone längre framöver. Känner dock en härlig pepp inför kommande konsoler. Det har verkligen varit en lång generation och det är väl behövligt med ny skinande hårdvara under de högupplösta skärmarna. Längtar nog mest efter nya Dualshock 4, då jag aldrig har varit nöjd med 3:an.

"I am an american, your'e a sick asshole" Falling Down
Caracarn skrev:
Wii U är ju perfekt i det läget - kan ju spela utan att använda tvn.

Det skulle vara om jag köpte ett till ungarna i så fall, så jag kan köra Xbox one på TVn.

Lupus skrev:
Längtar nog mest efter nya Dualshock 4, då jag aldrig har varit nöjd med 3:an.

Håller med, 3:an är den enskilt största anledningen till att det bara snurrar filmskivor i min PS3.

"lämna ditt bakomflutna före dig" - Pumba
[Hype.se]

Jag fick frågan igår om vilken en 9åring skulle köpa. Jag brukar ju vara för Xbox, men om man ser till de exklusiva titlarna så är de ju unikare till PS4 (Uncharted primärt). Så jag rekommenderade den och så slipper han vänta.

w w w . h y p e . s e
[Hype.se]

Jag upplever dessutom att PSN har ett övertag över XboxLive i alla fall när man är plusmedlem. Jag spelar väldigt sällan online mot andra, så jag är inte beroende av dedikerade servrar. De bonustitlar man får via PSN Plus är väldigt generöst som jag upplever det och jag har gjort flera rejäla kap när det gäller prisnedsättningar på en rad olika spel som t ex Tomb Raider och Farcry 3. Det finns i mina ögon ett större mervärde i Sonys onlinetjänst. Sen att de kommer att börja ta betalt för att spela online mot andra likt XboxLive, rör mig inte i ryggen då jag redan är trogen pluskund. Ytterligare en negativ sak med XboxLive är att man måste betala för att komma åt tjänster som Netflix och Browser m m. Det är riktigt snålt av MS att inte inkludera detta i Silvervarianten.

Tankar hittills: Best. Console. Ever.

Dom enda två skavankerna som jag hittat äro:

1. Handkontrollens batteritid är ganska låg, typ 8 timmar sen måste man ladda den.

2. Konsollen är ganska högljudd (jag tror att det är blu-ray läsaren som står för merparten av ljudet.)

I övrigt är allting ganska fantastiskt.

Märkte för en tid sen att det verkar dröja innan man kan få tag i en PS4 igen. Slutet mars är rätt så långt bort.

Däremot är det också nu som den mörka tiden är. Mellan nysläppen och det där halvåret när det inte kommer något. Ser fram emot infamous men det är slutet av mars så lär bli att köpa konsolen i april. Dock fortfarande väldigt tom i listan över kommande spel: http://www.metacritic.com/browse/games/release-date/coming-soon/ps4/date.

Känns som det borde vara mer där eller är det såhär illa i början av en cykel. Kan inte minnas hur det var förut.

[Hype.se]

Samma sak för min del. Blir en PS4:a till våren eller sommaren. De utannonserade spel som jag tycker ser mest lovande ut nu, exklusiva och multiplattform, är The Order 1886, The Division och Destiny. Finns väl inga släppdatum på dessa vad jag vet, men de lär väl dröja ett tag innan dessa dyker upp. Ingen panik med andra ord, vilket är bra då jag inte är "färdig" med spelen till 360 och PS3. Lirar bland annat igenom Halo 4 just nu, vilket verkligen är en överraskning. Mycket bra spel.

Jo, det finns ingen riktigt konsolsäljare ännu.
Så det svider nog inte så mycket att vänta på PS4.

Men på "plus-sidan" (höhö) så fick vi Don't Starve till PS4 igår till Playstation Plus, riktigt riktigt roligt.

(Och om ni redan har playstation plus så kan ni gå in på store.sonyentertainmentnetwork.com och "köpa" gratisspelen till PS4 så ni kan spela dom sen, annars kommer ni att få betala för dom.)

Nu blev jag med en PS4 trots allt. Får hoppas Infamous kommer på utsatt tid.

Är det samma användare som för PS3 eller skapar man en ny? Följer trophies med över?

Det är samma alltihopa, men det kanske du redan har märkt eftersom jag är 24 timmar sen att svara.

20 och 21 kommer Metal Gear Solid V: Ground Zeroes och Infamous: Second Son. Det kommer bli intensivt spelande i slutet på Mars.

Inte sen alls. Har inte fått hem den än men ska ha i helgen. Valde att köpa till en SSHD också, lite bara för att.

Det blir lite knepigt nu spelmässigt de få timmar som finns. PC med en skamligt stor backlog, GTA5 att bli klar med, Dark Souls 2 i veckan och så blev jag sugen på Unreal World igen. Inte bra.

En liten bonus med SSHD till PS4 var att det plötsligt fanns en 500GB disk fri att stoppa in i den gamla PS3:an. Oväntat långsam process att göra en backup och återställning men nu är det klart. Det var ett evigt jonglerande med filer mot slutet för att installera spel. Max Payne 3 tog priset med sina 30GB på en från början liten disk.

Jag var lite för snål för att köpa till en hårddisk. (Jag tror nog att dec,jan,feb har inneburit ett rejält uppsving av försälningen av Seagates SSHD).

Idag, ev. imorgon, så kommer Metal Gear Solid: Ground Zeroes hem till mig. Jag har sett att det mötts av blandade reaktioner.

Jag är dock fullt införstådd med att det är kort, mycket kort, men att det innehåller ganska mycket återspelningsvärde för fans.

Jag återkommer när jag smakprovat det lite!

Krapula skrev:Inte sen alls. Har inte fått hem den än men ska ha i helgen. Valde att köpa till en SSHD också, lite bara för att.

Det blir lite knepigt nu spelmässigt de få timmar som finns. PC med en skamligt stor backlog, GTA5 att bli klar med, Dark Souls 2 i veckan och så blev jag sugen på Unreal World igen. Inte bra.

Lyckades du ta dig igenom Dark Souls till slut? Fastnade aldrig riktigt för det känner jag - vet inte riktigt varför.

« Föregående
Visar inlägg 1-20 av 26
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.