Alla ska in i gaming
Det var inte jättelänge sedan som spel sågs på som något udda och för en viss grupp av människor. Numera vill alla in i spelsegmentet då det finns pengar att tjäna.
Oakley siktar in sig på spelare
I och med att de etablerade varumärkena kan vara sena att hoppa på nya saker dyker det upp nya aktörer. Det har det gjort när det gäller glasögon för spelare och de som hunnit längst och är mest kända är Gunnar från USA. Det finns fler och blåljusavvisande glasögon är det senaste som ska inkluderas då vi nästan sitter ihop med skärmar.
De etablerade varumärkena dyker dock oftast upp och nu är det giganten Oakley som hoppar på speltrenden. Idag utannonserade Turtle Beach ett samarbete med Oakley. Den här nya kollektionen heter Oakley x Turtle Beach Collection och innehåller till en början två produkter.
Metalink RX-bågarna finns tillgängliga i grått och svart. Bågarna har den klassiska Turtle Beach-logotypen och en design som kommer uppskattas av spelare. Linserna i de här bågarna har Oakley Prizm-teknik och är utformade för spelare. Oakley och Turtle Beach har även designat Frogskin Lite-glasögon, som säljs i begränsad utgåva. Frogskin Lite-glasögonen finns i Turtle Beachs klassiska färger. Både Metalink RX och Frogskin Lite säljs med en särskild Turtle Beach-påse.
Oakley x Turtle Beach Collection säljs från och med idag, hos både Oakley och Turtle Beach.