Kia började 2021 med ny logo
Kia avslöjar i dag den nya företagslogotypen och ny global varumärkesslogan för att signalera en transformation och ett helt nytt syfte med varumärket.
Framtiden
Introduktionen av nya logotypen representerar Kias mål att ta en ledande position inom framtidens mobilitet genom att ställa om i stort sett alla delar av företagets verksamhet.
Syftet med den nya logotypen är att symbolisera de värderingar och upplevelser Kia erbjuder till kunderna i form av framtida produkter och tjänster. Logotypen efterliknar en handskriven signatur och den rytmiska, obrutna linjen ska förmedla en känsla av inspiration. Symmetrin visar förtroende och den uppåtgående karaktären i logotypen visar på Kias ambitioner för varumärket och erbjudandet till kunderna.
”Den nya logotypen representerar Kias vilja att förändra och driva innovation,” säger Ho Sung Song, President och vd för Kia. ”Bilindustrin befinner sig just nu i en snabb transformation, och Kia är proaktivt i omställningen. Den nya logotypen representerar Kias önskan om att inspirera kunder i deras föränderliga mobilitetsbehov.”
Loggan summerad
• Kia presenterar ny logotyp och slogan som anger riktningen för varumärkets transformation
• Nya logotypen innehåller designelementen ”symmetry”, ”rythm” och ”rising”
• Ny slogan: ”Movement that inspires”
• Den nya strategin och varumärkets syfte presenteras i sin helhet den 15 januari
Kia släppte också en film med nya loggan.