OnePlus i globalt samarbete med Fnatic
För första gången inleder OnePlus ett globalt sponsorskap inom e-sport genom att synas på Fnatics nya speltröja för säsongen 2019.
Fnatic, med flera svenska spelare i sina team, och OnePlus meddelar att de tar sitt samarbete till nästa nivå. OnePlus varumärke kommer att finnas på framsidan av den nya speltröjan som avslöjas under Legends in Action Live, ett event som livestreamas från Berlin.
”Gaming har alltid varit viktigt för OnePlus och att arbeta med Fnatic har ändå från början varit ett samarbete byggt på vänskap. Vi är två likasinnade organisationer som vill testa gränserna. Det är väldigt spännande att vi nu, för första gången, inleder ett globalt sponsorskap inom e-sport. Tillsammans med Fnatic kommer vi att fortsätta förändra både branscher och attityder i linje med vårt mantra Never Settle”, säger Carl Pei, medgrundare av OnePlus.
”Detta är en enormt betydelsefull händelse i Fnatics historia. Jag har känt Carl Pei länge och vi har alltid delat samma vilja att utmana normen och att alltid vilja mer – oavsett om det gäller framgångarna med våra team, våra produkter eller som varumärke”, säger Sam Mathews, grundare av Fnatic. ”Vi delar samma värderingar när det kommer till prestanda och att bli så bra som möjligt, därför är OnePlus en perfekt partner för att ta Fnatic vidare in i en ny era.”
OnePlus är känt för produkter med snabb och smidig prestanda, genomtänkt design och premiumkvalitet. OnePlus 6T som nyligen lanserades har en stor 6,41-tums AMOLED-skärm med ett bildformat på 19,5:9. Genom att kombinera den senaste hårdvaran med OnePlus ”Gaming Mode” optimeringar är detta den perfekta mobilen för gamers och e-sportfans. OnePlus är exempelvis sedan tidigare officiell partner till svenska landslaget i e-sport.