Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
Microsoft
« Föregående
Visar inlägg 1-15 av 15
Nästa »
L.A Noir dårå
Första timmen genomkörd nu, grym musik är väl första intrycket, lite småfula människor men inget som stör. Verkar sjukt bra när man kommit in i det hela lite mer.

rakt in i kaklet
Spelat igenom en tredjedel av storyfallen nu och vet inte riktigt vad jag tycker än. Skulle jag betygsätta det nu skulle jag nog landa på en 3/5, men det känns som att storyn först nu börjar komma igång på allvar så det kan ju ändras.

Ansiktsanimationerna är ju kanon, hoppas rockstar använder sig av det i GTA V.

ansikterna är givetvis snygga, men det blir nästan tydligare att dom snålat in lite på resten av kroppen.
Det känns lite för stelt, hade varit roligare om man kunnat misslyckas med fallen.
Småbrotten verkar hittils i alla fall mest vara av karaktären att skjuta ihjäl nån rånare.

Trots detta är det svårt att lägga ifrån sig, vill gärna pressa fram lite mer ledtrådar ur dom misstänkta, rota i fler soptunnor efter ledtrådar osv..
3++ än så länge, får se hur det artar sig

rakt in i kaklet
Jag avvaktar på att köpa spelet, måste plöja mig igenom The Witcher 1 och 2 först.

'THE REBELS ARE FUCKTARDS!'
Spelat ett tag nu, och det jag funderar mest på är hur störande det kommer vara att gå tillbaka till vanligare, plattare, spel med sämre djup och - framförallt - sämre ansiktsanimationer. Det kommer helt enkelt inte att kännas trovärdigt alls. Och det är synd. Ibland kommer det såna här spel, som sätter standarden och höjer nivån lite.

Själva gameplayet är inte så jävla speciellt, men de små sakerna.. Åh. Det är vackert.

Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am.
Fragge skrev:Spelat ett tag nu, och det jag funderar mest på är hur störande det kommer vara att gå tillbaka till vanligare, plattare, spel med sämre djup

Den där känslan får jag varje gång jag drar igenom ett fett RPG spel. Det brukar inte vara några problem oftast, det är väl bara i början som det känns lite tunnt att lira något annat, men det kommer tillbaka :D

Sen får man ju tillägga att många spel kanske inte går ut för att vara realistiska på samma sätt som L.A Noire heller som gör det annorlunda.

Men se det från den ljusa sidan, har ett spel kommit med såna ansiktsanimationer så kommer fler spel framöver att apa efter så att säga

"War. War never changes."
puppy skrev:Fragge skrev:Spelat ett tag nu, och det jag funderar mest på är hur störande det kommer vara att gå tillbaka till vanligare, plattare, spel med sämre djup

Den där känslan får jag varje gång jag drar igenom ett fett RPG spel. Det brukar inte vara några problem oftast, det är väl bara i början som det känns lite tunnt att lira något annat, men det kommer tillbaka :D

Sen får man ju tillägga att många spel kanske inte går ut för att vara realistiska på samma sätt som L.A Noire heller som gör det annorlunda.

Men se det från den ljusa sidan, har ett spel kommit med såna ansiktsanimationer så kommer fler spel framöver att apa efter så att säga

Några väldigt bra poänger. Ingen kommer ju förvänta sig att, exempelvis, Saints Row 3 erbjuder samma saker som ett L.A. Noire. Å andra sidan kan man börja oroa sig för hur ett Mass Effect 3 kommer uppfattas i jämförelse. Där får man definitivt djupet, men kommer det se trovärdigt ut? Men som du säger kommer man nog vänja sig snabbt. Och för ett sådant spel som Mass Effect är allting värt.

Fragge skrev:kan man börja oroa sig för hur ett Mass Effect 3 kommer uppfattas i jämförelse. Där får man definitivt djupet, men kommer det se trovärdigt ut?

Frågan ligger väl mer i då om man vill att Mass Effect 3 ska se trovärdigt ut eller inte. Till viss del, ja. Men sen, tycker iallafall jag, att sci-fi inte ska se helt naturtroget ut. Även om man kan tycka att människor ska se mänskliga ut så finns det mer utrymme för att leka mer grafiken och fortfarande få det att se grymt snyggt ut.

Jag tror att man kan komma att jämföra människor i spel som Mass Effect 3 med L.A. Noire, men det kommer man nog sluta med när man kommer in i storyn. Då kan tänkas att man glömmer bort jämförelsen och istället låter sig hänföras av grymt bra storytelling :D

puppy skrev:Frågan ligger väl mer i då om man vill att Mass Effect 3 ska se trovärdigt ut eller inte. Till viss del, ja. Men sen, tycker iallafall jag, att sci-fi inte ska se helt naturtroget ut. Även om man kan tycka att människor ska se mänskliga ut så finns det mer utrymme för att leka mer grafiken och fortfarande få det att se grymt snyggt ut.

Jag tror att man kan komma att jämföra människor i spel som Mass Effect 3 med L.A. Noire, men det kommer man nog sluta med när man kommer in i storyn. Då kan tänkas att man glömmer bort jämförelsen och istället låter sig hänföras av grymt bra storytelling :D

Återigen väldigt bra poänger. Med ett sci-fi-spel går det dessutom att leka väldigt mycket mer med omgivningen och hänföra spelarna på det sättet snarare än med enbart karaktärerna. Sen ska vi komma ihåg att Mass Effect 3 antagligen kommer se väldigt snyggt ut det också. Och det lär bli en ren och skär orgasm-resa från början till slut. Åh, så jag längtar.

Fragge skrev:Sen ska vi komma ihåg att Mass Effect 3 antagligen kommer se väldigt snyggt ut det också. Och det lär bli en ren och skär orgasm-resa från början till slut. Åh, så jag längtar.

Precis min poäng! :D Det kommer inte vara L.A. Noire, men det är inte konstigt då det faktiskt kommer vara Mass Effect 3 :D

L.A. Noire var en trevlig bekantskap i början men jag tröttnade efter kanske 4-5 timmar då allt plötsligt blev väldigt repetativt.

Rickard_Brahe skrev:L.A. Noire var en trevlig bekantskap i början men jag tröttnade efter kanske 4-5 timmar då allt plötsligt blev väldigt repetativt.

Jag håller med. Har kört ungefär halva storyn nu och börjar tröttna, framför allt på att man gör i princip samma sak i alla uppdrag. För övrigt tycker jag att styrningen av både Phelps och bilarna är i sämsta laget.

"lämna ditt bakomflutna före dig" - Pumba
Jag tröttnade faktiskt efter ca halva spelet och sen låg det bara och skräpade. Så jag bytte in det tillsammans med två andra ps3spel som jag inte fastnat för. Kanske kan uppföljaren fånga mig bättre, om jag inte minns fel har de två stycken planerade.

Jag kommer inte skaffa ev. uppföljare efter att ha spelat ettan. Hypat spel som blev pannkaka enligt min åsikt.

Inte spelat något mer sen jag senast skrev här, vilket väl är ganska tråkigt med tanke på att jag alltid, alltid välkomnar spel med annorlunda framtoning än de övriga 99%en. Det finns ingenting som kväver spelindustrin lika mycket som rädslan för innovation, där det annorlunda sakta gnuggas ned till att bara fokusera på det som redan gjorts och som garanterat fungerar. Därför vill jag så innerligt att LA Noire ska vara mer tilltalande än vad det är.

« Föregående
Visar inlägg 1-15 av 15
Nästa »
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.