Visste du att...

Fotbollsspelaren Marco Reus blir HyperX-ambassadör

Marco Reus HyperX

HyperX fortsätter presentera kändisambassadörer

Ännu en vi inte vet vem det är, men han spelar fotboll och tjänar en massa pengar på det.

Marco Reus
HyperX presenterade idag den tyska fotbollsspelaren Marco Reus som det senaste tillskottet till deras grupp av välkända ambassadörer.

Marco, som spelar i Borussia Dortmund och även för det tyska fotbollslandslaget, blev framröstad av spelets community att vara på omslaget av FIFA 2017. På fritiden gillar Marco att spela Call of Duty, NBA och FIFA på sina konsoler och nyligen har han även börjat spela FIFA på mobilen. Marco ansluter till HyperX växande grupp av världskända ambassadörer med passion för gaming, där också Tottenham-spelaren Dele Alli och den prisbelönta rapparen Post Malone ingår.

”Gaming har blivit en stor del av min vardag, från att spela på min mobil till att komma hem efter träningen och spela FIFA några timmar med vänner. Jag är glad över att ansluta till HyperX-familjen och deras produkter gör att jag verkligen kommer in i spelet och hjälper mig att krossa motståndet. Jag ser fram emot ett framgångsrikt samarbete med HyperX.” säger Reus.

Reus har skrivit ett tvåårigt kontrakt med HyperX och kommer figurera i ett flertal kampanjer under 2019.

”Med våra kvalitativa gamingprodukter har vi lyckats knyta till oss några av världens mest högprofilerade spelentusiaster och vi är otroligt glada över att Marco ansluter till HyperX-familjen. Vi strävar efter att attrahera alla spelare oavsett plattform. Vare sig du spelar på PC, konsol eller på mobilen har HyperX produkterna för att hjälpa spelare att nå sin fulla potential.” säger Paul Leaman, Vice President, HyperX – EMEA.

HyperX är en hängiven supporter av e-sport och det bredare gamingcommunityt och har utvecklat högpresterande dator- och spelprodukter i över 16 år. HyperX har nyligen utökat sin prisvinnande serie av PC-tillbehör till konsolfokuserade spelare med lanseringen av deras första Cloud för PS4, ett headset licensierat av Sony. Varumärket har även lanserat CloudX, ett headset licensierat av Xbox samt de nylanserade in-ear-hörlurarna Cloud Earbuds för de som spelar på Nintendo Switch och mobilen.

HyperX we are all gamers
Några fler HyperX-ambassadörer.

Lämna ett svar