Visste du att...

Ikea lanserar kollektionen Frekvens

Ikea lanserar Frekvens kollektion i samarbete med teenage engineering

Frekvens gör det enkelt att fixa fest. Hjärtat i kollektionen är ett bärbart ljud- och ljussystem av det kreativa kollektivet teenage engineering. Produkterna säljs i begränsad upplaga från 7 februari 2020.

Frekvens
I Frekvens utforskar Ikea och Teenage Engineering nya lösningar för musik och ljud hemma. I kollektionen ingår modulära högtalare och belysning som enkelt byggs samman till ett ljud- och ljussystem för spontan fest med klubbkänsla.

”Det är väldigt enkelt, roligt och lekfullt. Du blir som en hemma-roadie som sätter upp ditt eget ljudsystem och ljusshow. Du kan ha fest samma dag, det kommer människor att gilla” säger Jesper Kouthoofd, designchef och grundare Teenage Engineering.

I Frekvens ingår fyra högtalare, alla bärbara med Bluetooth-anslutning, samt en spotlight och en multibelysning som kan fästas vid högtalarna eller på stativ. Med tillbehör förändrar du enkelt ljuset från spotlightsen och högtalarnas utseende. Produkterna uppmuntrar till kreativitet och personliga lösningar.

”Vi ser verkligen fram emot att presentera Frekvens för människor runt om i världen. Det är en lekfull kollektion som du enkelt kan skala upp eller ned för att passa dina behov. Förutom snygg design så har högtalarna ett fantastiskt ljud – absolut en anledning till fest” säger Michael Nikolic, kreativ ledare, Ikea of Sweden.

I Frekvens ingår fler produkter designade för fest, hemma eller borta. Exempel är barstol och bord av Nicholai Wiig Hansen, cajóntrumma av Hanna Crondal och tiki-inspirerade muggar av Maria Vinka, som också designat reflekterande regnkappor och bärkassar i silverfärg.

Säljstart
7 februari 2020, begränsad upplaga. Säljs på IKEA varuhusen i Sverige dock ej i Gävle, Örebro, Haparanda, Linköping eller online. Man kan ana att Ikea inte tror att det hela är något för Norrbottningar då ett helt landskap undantas.

En video som visar några av produkterna.

Lämna ett svar