Toadman fortsätter köpa företag
För inte allt för länge sedan köpte de upp en amerikansk reklambyrå, nu är det en engelsk utgivare.
Vilar inte på hanen
Svenska Toadman Interactive verkar hugga på en massa saker. Nu har de gjort ett nytt uppköp, de har köpt den engelska spelutgivaren Sold Out. Kanske ett av de sämre namnen även om det ska tyda på att det handlar om att de sålt slut och inte att de sålt ut.
Det var inte länge sedan de köpte upp amerikanska Petrol Advertising, som minst sagt var oväntat. Sold Out är nog också rätt oväntat i en tid då utgivare blir mindre relevanta, men å andra sidan är det en bra tid för mikroutgivare som hjälper indieutvecklare att nå ut. Nu gör Toadman spel, har en byrå som kan marknadsföra dem och en utgivare som kan sälja dem. Så vem vet, de kanske har en näringskedja här.
“I am delighted to welcome Sold Out into the Toadman family. We have a strong history together and we know each other very well, so this feels like a perfect fit for both parties,” sade Robin Flodin, vd Toadman Interactive AB. “This deal moves forward Toadman’s strategy of adding distribution and publishing expertise to our group and will help us make the best decisions for all of our games and for our partners, which will drive collective growth. It will also be fantastic to welcome the knowledge and expertise of both Garry and James onto our senior management team.”