5

Harley-Davidson Motor Cycles Race to the Rally

Man måste verkligen älska Harley-Davidson för att kunna uppskatta det här spelet.

Många är nog de som drömt om att åka omkring på en Harley-Davidson och det har Activision förstått. HD har nog även insett att det är enormt varumärkesstödjande att ha ett eget tv-spel. Oavsett hur det gick till att fatta beslutet så har i alla fall Activision lanserat ett spel där man får köra HD-motorcyklar i USA.

Med ett spel uppbyggt på ett så pass starkt varumärke kan man misstänka att det kan vara designat att sälja på sitt namn. Men nu ska jag inte vara en cyniker och sätta mig framför min Playstation 2. Sagt och gjort så sätter jag igång och spelar och märker ganska snabbt, blixtsnabbt, att det här inte är ett spel som kommer att gå till historien. Spelet får mig mest att sakna gamla Road Rash i ärlighetens namn, och då pratar jag om Road Rash till Mega Drive.

Man får initialt en Harley och sedan är det bara att bege sig ut på vägarna för att visa vem som är bäst. För att hålla konkurrenterna efter sig kan man knuffas en aning eller ta genvägar där sådana erbjuds. Man kan hoppa, vilket inte HD är riktigt skapta för men det funkar bra i alla fall. Man kan även köra på ställ och då får man lite kommentarer kring det i textform. Racingen är stel och ganska intetsägande.

Mellan racen kan man utrusta sin båge med diverse tillbehör. Och när man placerar sig får man nya motorcyklar och är man en HD-fan är det som julafton. Är man inte det, då kvittar det faktiskt.

Harley-Davidson Motor Cycles Race to the Rally är ett ganska intetsägande spel som man lätt klarar sig utan, såvida man inte är en riktig fan av Harley-Davidson det vill säga.