6.5

Tiger Woods PGA Tour Golf 2004

Nu ska vi ut på Tigerjakt… Moraträsk anyone?

Tiger Woods PGA Tour Golf 2004 finns nu även till en N-Gage nära dig.
Electronic Arts skämms inte för att göra en miljoner versioner av en speltitel och det är väl förmodligen det som gjort dem till världens största spelföretag. De kapar utvecklingstiden i och med att de jobbar från samma plattform och när därför snabbare plus-minus-noll på sina produkter. Det är självklart lättare att gå i vinst då också, men det är väl självklart. Mycket handar om att inte gå back på sina spel och tjäna stora pengar på några få. Men nog om det.
Tigers golfspel passar sig utmärkt på N-Gage ska jag börja med att säga. Det är den typen av spel som gör sig enormt bra på en buss eller annat ställe där i alla fall jag spelar ofta. Ska inte gå in på att jag spelar när jag kör bil i rusningsstrafik… Man kan kolla upp efter en station, spela lite, flytta sig för den där hostande gubben som måste upp ur sätet långt innan man nått stationen och så vidare.
Utan att vara för simpel i beskrivandet så spelar man golf i Tiger Woods PGA Tour Golf 2004. Det gör man på ett antal olika banor, vilka alla är snygga och relativt detaljerade. Slå en boll gör man genom att föra styrkorset fram och bakåt – eller om det nu är tvärt om – och på så sätt gör en svinglik rörelse. Nästan i alla fall. Nästa givna sak är att man ska slå bollen i hålet längre fram. Svårare än så är det inte och det är väl det som är det bästa med spelet, det är ett golfspel utan krusiduller.
Även om jag inte är en moderatbandysupporter. Tycker det är lite löjligt hur vuxna människor pratar golf och lever för det. Hittar ursäkter för att spela med till exempel kunder eller varför inte ställa in sig för chefen som också spelar golf. Och det är en av de få sporterna som är man får spela på arbetstid, skulle just vilja se hur det går om man ska förklara att man ska spela innebandy med en kund. Nu tappade jag tråden. Tillbaka till det jag skulle säga. Även om jag inte gillar golf speciellt mycket så är Tiger Woods PGA Tour Golf 2004 det spelet jag har ägnat mest tid åt till min N-Gage och jag gör det gärna dessutom. Råkar du gilla golf, då kan du säkert finna det ännu roligare än vad jag gör.