7.5

Tiger Woods PGA tour 2005

Tiger har haft ett tufft år och hans största bedrift är att han gift sig med en enormt snygg tjej från Sverige. Nu kan han och alla andra se till att ändra på hans lycka på golfbanan i Tiger Woods PGA Tour 2005.

Tiger Woods golfspel har blivit en årlig tradition och nu är det dags för årets upplaga – Tiger Woods PGA tour 2005.
Varje år kommer nyheter som ska göra spelet till ett måste för alla som gillade föregående år spel, men ibland blir nyheterna i det närmaste pinsamma. Min favorit är intelligentare målvakter som var en nyhet i NHL-serien för något år sedan. Vem vill ha korkade målvakter i sitt hockeyspel? En stor nyhet i år är att man kan skapa sin egen distinkta karaktär – man kan välja om han ska ha en tatuering eller ett ärr och så vidare. Genast blir spelet ett måste! Doh!
Det finns lyckligtvis fler nyheter, vilka också har relevans till spelet så som nya banor och att man kan spela mot golflegender så som Steve Ballesteros (eller Balle som han kallas utanför banan), Jack Nicklaue och Arnond Palmer. En annan nyhet är något som kallas Tiger Vison och det hjälper till att putta rätt. Spelaren får se hur Tiger skulle lägga upp putten kort och gott. Under en tävling kan Tiger Vision bara användas ett begränsat antal gånger och den här nyheten har jag svårt för. Jag har svårt att förstå varför man ska ha en hjälpreda för golfandet, det är ju bedömning av banan, dess lutning, längd till hålet och så vidare som är en charmen med golf, varför ska man då få stalltips som gör att man inte behöver göra jobbet själv? Någon säger säkert att man inte behöver använda funktionen, men när man tävlar mot andra och de använder den är det som att åka skidor mot finnar.
En funktion som är lite kul, speciellt för de som verkligen behärskar spelet, är att man kan svåra till banorna med något som kallas Tigerproofing. Smalare och längre banor, mindre greener och större bunker. Personligen skulle jag ibland kanske önska en funktion som heter TiigerUNproofing – tänk allt som Tigerproofing innehåller men tvärt om.
Tiger 2005 innehåller en mycket gedigen instruktionsdel där man verkligen får lära sig behärska kontrollen – gör man det inte kommer man inte vidare till nästa del av träningen.
Allt som allt är Tiger Woods PGA tour 2005 ett bra golfspel som golfare av alla åldrar kommer att gilla.