5

Star Wars Episode II: Attack of the Clones

Vill du slösa pengar och tid – köp Star Wars Episode II: Attack of the Clones.

Ibland måste jag fundera vad fan George Lucas sysslar med. Hur sjutton kan han släppa igenom spel med så medioker klass gång på gång – även han måste ju förstå att det urholkar Star Wars-varumärket. Jag har genom alla år som jag har recenserat spel bara träffat på ett fåtal Star Wars-spel som varit bra och då ska tilläggas att jag har testat nästan alla som kommit ut.

Bara för att det är Star Wars med i titeln förväntas det nästan att man ska gilla spelen, oavsett kvalitet. Jag fick till och med skit en gång för att jag inte skrev nog bra om ett spel, det var till förra filmen. Jag gav det ett betyg som det förtjänade och så ringde IQ Medias representant till min kollega och sa att de aldrig ville att jag skulle recensera spel från dem samt snackade tonvis med skit om mig och mitt sätt att recensera. Sedan, när alla andra recenserat spelet, visade det sig att alla tyckte i samma banor som mig, men ursäkt från IQ Media uteblev. Men nog om det, nu är det ju faktiskt ett annat spel som ska synas.

I SWE2AOFC, det var en förkortning på titeln, går man med sin hjälte och svingar ett ljussvärd mot elakt sinnade individer. Man kan hoppa och snurra och så blir det ett streck efter svärdet när man svingar det – mycket effektfullt… om det hade varit på en Commodore VIC20. Jag vet inte vad det är med spel till GBA, varför måste high tech-effekterna alltid vara pixlar som släpar efter? Nu finns det lite variation från detta plattformsäventyr, man får även flyga och det känns ju himla uppfriskande – not.

Nej, nu ska jag summera detta, för att skriva mer om det är bara slöseri med tid: Köp det inte.