Visste du att...

Vad spelar du nu – Brjann Sigurgeirsson

Brjann Sigurgeirsson

Brjann Sigurgeirsson, av många även kallad Putte, är VD för och delägare i spelföretaget Image & Form, som ligger i Göteborg. Han är också schackälskare, bra på att sjunga och gillar ångdrivna robotar. Brjann har ett antal spel i bagaget vid det här laget, bland annat spel som Anthill, SteamWorld Dig, Steamworld Heist och SteamWorld Tower Defense.

Senaste liret från Bjrann och Image & Form är hyllade SteamWorld Dig 2 som släppts till Nintendo Switch, Steam, PlayStation 4 och PlayStation Vita.

Vad spelar du nu?

Jag har precis köpt en Nintendo SNes Mini och den kommer förinstallerad med en massa godis. Så just nu spelar jag gamla klassiker som Secret of Mana, Zelda: A Link to the Past och Super Metroid. En del av dem är lika bra som jag minns dem, andra har tagits om hand av barmhärtighetsminnet! Och så spelar jag en gigantisk portion schack på nätet varje dag. Alla har sin drog.

Vad ser du fram emot?

Stick It to the Man! som kommer till Switch nu i november och görs av våra kompisar på Zoink. De leds av Klaus Lyngeled som egentligen är grafiker, men han är antagligen även Sveriges roligaste manusförfattare. Och så väntar jag med spänning på att vi ska bli klara att släppa SteamWorld Heist till Switch. Det är naturligtvis topphemligt, så jag hoppas att jag inte säger för mycket. Mycket Nintendo och Switch i mina listor, ser det ut som… men Switch är såklart den mest spännande spelplattformen just nu.

steamworld dig 2

Har du missat någon av de tidigare Vad spelar du nu-artiklarna? Då hittar du dem här;
Patrik Hansson, Martin Wahlund, Magnus Esko, Mattias Nygren, Stefan Ljunqvist, Mats Andersson, Mattias Wiking, Jens Andersson, Krister Karlsson, Tor Sigurdson och Clement Kwong. Eller via sökrutan uppe till höger.

Varje söndag publicerar vi en ny artikel i serien, så bara sju dagar kvar till nästan nu.

Lämna ett svar