Visste du att...

Tio minuter med LG:s nya flaggskeppstelefon – G6

Det räcker inte ens för att kalla det snabbtest, men jag provade ett par G6-telefoner under kanske tio minuter. Så jag har testat den – och det var snabbt…

Jag hade turen att träffa en LG-anställd som visade upp två stycken G6-telefoner. En svart och en silver – och inte helt oväntat så var den svarta fylld av fingeravtryck, så den silverfärgade är helt klart min favorit av de två. Som van LG-användare kände jag mig hemma direkt. Klart att det var några saker jag inte listade ut, men i det stora hela var det som att hoppa in i ett par foppatofflor. Vet inte om den likheten är så bra, men man stoppar i fötterna och så är de sitt utseende till trots rätt bekväma.

Storleken var riktigt bra – i alla fall för mina händer. De är rätt normala skulle jag tippa. Telefonen i sig självt är inte större än den jag använder idag, men den var lite rakare. Den jag använder nu är lite mer rundad på baksidan. Skärmen är stor, men i och med de svängda kanterna förlorar den lite i yta. Att de är svängda ska motverka att glaset spricker om man tappar telefonen – eller i alla fall ökar chansen att det håller. Jag har läst att några stört sig på kanterna, men det var inget jag ens tänkte på. Just det klagomålet känns mer som något som personerna i fråga hittat att de kan klaga på.

Så. Kort och gott. LG G6 verkar väldigt lovande. Att den inte sticker ut alls tyder på att den fungerar som en brukstelefon rakt av, från första stund. Vill man ha någon form av blinglur kanske den inte är första valet. Personligen vill jag ha en bra telefon och jag tror att det här kan vara just det.

Lämna ett svar