Visste du att...

Google säljer Stadia Founder’s Edition nu

Stadia GDC Google

Google har börjat sälja Stadia

Founder’s Edition ger dig tre månader och en massa hårdvara för 1399 kronor

November 2019
I november kommer utrustningen att levereras till de som är tidiga att hoppa på Google-tåget. Då får man tre månaders Stadia, Googles joypad och en Chromcast. Plus att man kan ge bort en tre månaders prenumeration till en kompis, vilket går under namnet Buddy Pass.

”Stadia börjar med Founder’s Edition. Få tillgång till Stadia vid lanseringen med tre månader Stadia Pro utan extra kostnad och ge en vän tre månader Stadia Pro med ett Buddy Pass. Få Stadia-kontrollen i nyansen mörkblå, en Google Chromecast Ultra så att du kan streama till tv:n och ett Founder’s Stadia-namn för 1399 kr. Din Founder’s Edition skickas i november 2019.”

100 Mbit internet-uppkoppling
Man kan testa sin uppkoppling på Googles Stadia-sida och jag sitter på 100 Mbit och fick följande svar av Google.

”Utifrån din aktuella nedladdningshastighet på 23.483 Mbit/s bör du kunna spela i HD på Stadia, men du kanske inte får 4K-upplösning.”

Att jag bör kunna spela i HD är ju inte helt betryggande och att det ska krävas bättre bredband än 100 Mbits också. Just där jag befinner mig finns inte ett bättre alternativ i dagsläget.

99 kronor i månaden
I dagsläget erbjuder Google bara prenumerationstjänst på Stadia för 99 kronor i månaden, men de kommer även att erbjuda en gratisvariant framöver. De som betalar får bättre kvalitet på sitt spelande – såvida man klarar det vill säga, men framför allt tillgång till spel. De som inte vill betala kommer att kunna köpa spel och de kommer säkert att finnas spel som är gratis också. Bilden nedan visar vad som ingår i respektive upplägg.

Var en av de första
Vill du vara en av de första kan du beställa din Founder’s Edition nu som sagt och det gör du på Google-sidan som har mer information än vår artikel dessutom. Du hittar Google Stadia-sidan här.

Stadia gdc google
Den här bilden och bilden överst är från GDC där Google meddelade Stadia i år.

Lämna ett svar