Visste du att...

Darin och Nokia jobbar ihop

Darin Nokia 8

Darin gillar Nokia 8

Darin och HMD Global har inlett ett partnersamarbete med nya Nokia 8-telefonen

Darin är aktuell med det albumet Tvillingen och ger sig ut på Sverigeturné i februari. Samarbetet innebär att Darins fans kommer att kunna följa turnélivet med hjälp av de unika och innovativa funktionerna i Nokia 8, en smartphone designad för att fånga både de stora och små ögonblicken och enkelt dela dem i sociala medier.

”Darin är en av Sveriges mest välkända och uppskattade artister och har en fanbas i resten av Norden. En orsak till att han är populär är att han inte är rädd för att ta nya vägar i karriären, och fortsätter att utvecklas som artist även efter mer än tio år i rampljuset. Dessutom är han en bra person och ett gott föredöme för många. Det känns väldigt roligt och spännande för oss att få möjlighet att se vad hans kreativitet kan skapa med hjälp av Nokia 8”, säger Miko Paassilta, nordisk marknadschef på HMD Global.

Darin kommer att använda Nokia 8 för att dela med sig av sina upplevelser från turnélivet och studion, och kommer också att göra andra – än så länge hemliga – aktiviteter under uppladdningen inför turnén i sociala medier och i möten med fansen.

Med DualSight-kameran i Nokia 8 kan man dela bägge sidor av historien i form av #bothies, där bilder eller videor från telefonens främre och bakre kameror visas på en delad skärm. #bothie-videor kan också enkelt strömmas live på Facebook och YouTube.

”Jag har alltid gillat att fota och är taggad på att laborera med tekniken i telefonens kamera. Jag ska göra lite olika aktiviteter i studion och under turnén nästa år som jag tror kan bli kul. Jag har redan testat kameran lite under lanseringen av albumet.”, säger Darin.

Vill du se på bilderna, då får du på egen hand leta upp hans Instagram – den heter säkert något med Darin.

Lämna ett svar