Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
TV-spel
« Föregående
Visar inlägg 1-3 av 3
Nästa »
Arkham Knight
Det är härligt hur familjärt det är att återigen ränna runt i Rocksteadys helt fantastiska vision av Gotham men jag åkte i detta spelet för första gången ut för upplevelsen av att spelfan är för komplext. Att känna hur knappkombinationerna inte kommer av instinkt utan jag behöver tänka efter och därefter fumla mig fram till en korrekt utförd manöver, typ tank battle mode med sideswipes.

Jag minns så väl hur jag som ung inte förstod varför föräldrarna (som visserligen inte spelade spel) hade så svårt för att trycka på rätt knapp men nu blev jag själv i den situationen och det väckte en känsla av obehag, nästan så det blev att jag stängde ner med den avslutande tanken att spelen växer ifrån mig. Nästa dag, i ett mer nyktert tillstånd, hade jag inte samma problem men obehaget satte spår.

Har ni känt er "gamla" i något spel förut? Något som fortsatt eller avtog?

casualcore wnkr | slayer of threads
I CS märker man väldigt snabbt av ålder/frånvaro från spelet. Man tappar reaktionshastigheten och tänket väldigt snabbt tycker jag.

Jag har accepterat att jag är för gammal för och/eller har inte tiden att lägga ner på competitive shooters.

Iofs, när jag tänker efter så har jag gett upp på alla spel som kräver konstant träning eller blixtsnabba reflexer.

'THE REBELS ARE FUCKTARDS!'
Jag känner mig relativt gammal när jag hör talas om årets Call of Duty, då jag inte följer serien och försöker undvika ungar numera. Är näst intill övertygad om att de alla har en coolhetsönskan och försöker vara bäst.

Jag har märkt att jag inte spelar spel lika mycket som förut - jag är fortfarande intresserad av spel, men det är liksom skönt att Titta på spelen, att bara njuta av spelens omgivningar, design, och utseende på riktigt. Det är helt annorlunda att kunna se hela skärmen när någon spelar Super Mario world, än när man själv är i sitsen och stirrar på Mario samtidigt som man försöker styra honom emellan fallgropar koncentrerat.

En kärring på jobbet beskrev mig som en estetisk person, och det kanske är så. Förmodligen är jag föråldrad. Särskilt om man jämför med mitt yngre jag.

Läs upp-och-ner: i37OHSSV
« Föregående
Visar inlägg 1-3 av 3
Nästa »
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.