Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
TV-spel
« Föregående
Visar inlägg 1-5 av 5
Nästa »
Äntligen E3 igen!
Då var det äntligen dags för E3 igen, klockan 04.00 börjas det med Bethesdas konferens. Någon mer än mig som kommer följa E3´s konferenser?

Jag föjde det inte alls i år, jag som brukar sitta bänkad iallafall vid microsoft och sonys presentationer. Blev det några 10-poängare denna gång?

"lämna ditt bakomflutna före dig" - Pumba
Jadå, sony utannonserade final fantasy 7 remake och visade upp last Guardian eller vad det nu heter. Shenmue III utannonserades också, finansieras av kickstarter som väldigt snabbt gick förbi sitt mål(har för mig att Sony också finansierar det)

Microsoft utannonserade bakåtkompatibilitet med 360 på Xbox one(inte alla spel, men ca 100st var redo och stöd för fler ska dyka upp). De visade även upp sin hololens, verkar rätt cool men jag är mer intresserad av oculus rift och Project morpheus. Dessutom så utannonserade de att Fallout 4 på Xbox One kommer vara kompatibelt med PC moddar(antagligen inte grafikmoddar dock).

Nintendo var lika pissljummen som alltid. Starfox zero utannonserades, verkar väl helt ok. Shin megami tensei x Fire Emblem(tror titeln är så iaf) verkar intressant, får se när det kommer gameplay trailers för det.

Bethsoft hade Fallout 4 och Doom med sig på sin presskonferens, tack vare de spelen så blev det väldigt lyckat.

EA visade upp en kort trailer för Mass Effect Andromeda(utan gameplay), mirrors edge catalyst och star wars battlefront.

Ubisoft visade upp South Park The fractured but whole, the division och Ghost recon wildlands.

Square enix visade upp trailer för FF7 Remake(utan gameplay), just cause 3, rise of the tomb raider, star ocean integrity and faithlessnes och deus ex mankind divided.

PCkonferensen visade upp bland annat Deus ex, eve valkyrie, hitman, soma och no mans sky.

Sammanfattat så var alla konferenser bra förutom Nintendos ljumna förinspelade event.

Kunde inte alls följa med denna gången. Flyttade under E3-veckan och har ännu inte fått ordning på internet, inte ens genom telefonen då jag slutar jobbet nu för att till hösten börja på annat så är dessutom utan mobilabbonemang att tala om. Har under dagen fixat telias refill surf. Känns som 90-tal igen.

Får se vad som lyser igenom i de podcasts jag nu ligger efter i. Men som vanligt känns det mest som att indie har det intressanta och storbolagens titlar blir något att titta på varefter de släpps. Lägger allt mindre tid på att följa vad som är på gång.

casualcore wnkr | slayer of threads
Internet! Nu kan jag börja kolla igenom vad som hände under E3. Kanske inte värt att kolla keynotes detta året bara men trailers och nyheter.

casualcore wnkr | slayer of threads
« Föregående
Visar inlägg 1-5 av 5
Nästa »
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.