Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
TV-spel
« Föregående
Visar inlägg 1-5 av 5
Nästa »
Skyrim - kanske en konstig fråga
Hej.

Jag började spela Skyrim igår och tänkte försöka spela som "god" genom spelet.

Efter att jag dödat den första draken så fick jag en yxa som tack för hjälpen och den har "gems" i sig som gör att jag suger ut själen från det djur/skelett jag dödar...Detta känns inte som en god handling

Betyder det att alla "gems" som finns i vapen och när man använder sig av "enchantments" för att göra sina vapen/rustningar bättre kommer ifrån själar?

Detta är kanske en konstig fråga och jag är som sagt färskt på spelet men uppskattar gärna att höra från er hur ni ser på saken.

/ N

Om man ska dra det till sin spets så där, så är det nog så såvitt vi vet faktiskt.

Du kanske bara kan använda vapen som du vet ursprunget till då?
Att dom har fått sina enchantments genom heroiska medel, typ dödat ett ont monster eller liknande?

'THE REBELS ARE FUCKTARDS!'
Men hur vet jag ursprunget till ett vapen då? Jag är nyfiken på hur dom tänkt i spelet och hur andra spelare ser på saken. Visst, en varg attackerar mig och jag försvarar mig...men att ta vargens själ känns ju sjukt. Vad händer med vargens "väsen"? är den fast i mitt vapen för all framtid då...ser människor i Skyrim detta som vad som helst?..

Det är kanske sjukt nördigt att tänka som jag gör men är ändå nyfiken. Skulle vilja testa att spela spelet som helt god men det känns omöjligt...om jag ska göra en Dragon armor t.ex? där måste man ju använda enchantments eller?

[Hype.se]

Måste läsa på om gem-lore känner jag. Intressant aspekt. Du får köra på ogemmade vapen genom hela spelet annars, hehe.

Here I am! Once again
När man kör igenom The Companions' questkedja så får man en yxa som någon av grundarna använde, det var det jag tänkte på som ett vapen man någorlunda vet ursprunget till.

Och jag tror inte att man måste använda soul gems när man gör armor.

'THE REBELS ARE FUCKTARDS!'
« Föregående
Visar inlägg 1-5 av 5
Nästa »
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.