Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
TV-spel
« Föregående
Visar inlägg 1-9 av 9
Nästa »
xbox one blev det alltså
Underligt nog glömde jag av att det var idag som den nya maskinen skulle presenteras så kom in rätt så sent. Upplevelsen blev i och med det lite skum.

Kan sammanfatta det jag såg med att jag kom in precis på slutet av något tal där någon tomte hävdade att den skulle ha spel, faktiskt exklusiva och i nya serier. Därefter gick man snabbt till hur man ska kunna kolla på tv på sin xbox och hur fantastiskt det är att man lyckats få till en Halo-serie som mr Spielberg är delaktig i.

Efter att man kollat på tv på sin spelkonsol så vill man såklart kolla på sport, framförallt amerikansk fotboll så det fanns mycket bra för att hantera sporttittande utöver tvtittande.

Sen avslutade man med att säga att man har Call of Duty: Ghosts med exklusiva dlc. Bäst i det klippet var ett montage med folk från teamet som sade saker där budskapet var i stil med grafik, ljussättning, realism, aldrigtidigaremöjligt blablabla och så en instickare med att kraften från nya konsolen även möjliggör en helt ny AI-motor så att fisk flyttar sig när man simmar nära dem. Det var det enda i montaget som inte handlade om grafiken. Fokus är det det syns som så ofta.

Så jag är inte särskilt peppad just nu. Kanske ska kolla lite mer detaljer men första intrycket är verkligen mediokert.

casualcore wnkr | slayer of threads
[Hype.se]

Jag borde tittat hårdare på presentationen, men det jag fick med mig var att det var snygga spel (finns redan idag). Samma som PS4. Men självklart kommer det bli spännande med nya konsoler.

w w w . h y p e . s e
Jag blev inte heller överdrivet imponerad, dessutom tycker jag att den ser ut som en gammal toppmatad VHS från 80-talet, ful alltså...

"lämna ditt bakomflutna före dig" - Pumba
[Hype.se]

Håller med om VHS-liknelsen.

w w w . h y p e . s e
Nu har jag låtit nyheterna sjunka in ett tag och jag fortsätter luta mer mot en negativ känsla av xbone. Utseendet spelar mindre roll men jag är inte så förtjust i det, även om jag förstår tanken med deras fyrkantiga interface som inte längre heter metro utan nåt annat som inte går att komma ihåg.

Något jag stör mig mer på är att Kinect är et krav och att den alltid har mikrofonen igång, även när konsolen är avstängd. Tycker det mest är olustigt att man ska förväntas vara ok med en mikrofon och kamera som närsomhelst kan startas upp, därtill på en konsol som måste vara kopplad till internet. Att man är en i mängden och i grunden ointressant struntar jag i. Tycker det är ett underligt krav som jag hoppas förändras men det ensamt gör att xbone blir stendöd för mig.

Jag har stora förhoppningar på att Sony lärt sig något om online från Xbox och gör PS4 till en komplett maskin.

Jag hatar Playstation Network i dess nuvarande form.

'THE REBELS ARE FUCKTARDS!'
[Hype.se]

Jo, det känns lite udda med en kamera/mick igång hela tiden. Kan man väl stänga av dock via on/off-knappe eller dra ur strömmen. Kinect är ju en jäkla dynga tycker jag iofs.

SEN som det heter numera (Sony Entertainment Network) är värdelöst jämfört med Xbox Live. Jag skulle köpa Joe Danger två veckor efter release och det tog nog runt 10 minuter att hitta det. Hade jag verkligen inte velat ha det hade jag nog gett upp. Jag sökte på nyheter, listor osv. Var tvungen att skriva in exakt titel innan det dök upp, och det ska väl vara lättare än så kan jag tycka. Sen är allt annat också förvirrande och omständigt.

w w w . h y p e . s e
Enligt något obekräftat citat jag läst så beror det på att det är Sony i Japan som styr SEN, och vet naturligtvis bäst.
Hade någon i väst haft kontrollen över online-delen så hade det nog sett väldigt annorlunda ut, eftersom onlinebehovet troligtvis ser väldigt annorlunda ut i öst jämfört med väst. (Se Nintendos onlineutbud)

Fast sen så verkar ju PS3an vara lite felbyggd för att kunna fungera med overlay och sånt där eftersom spelen tydligen tar upp allt tillgängligt minne så det inte finns något kvar att göra annat med.

'THE REBELS ARE FUCKTARDS!'
Det går att komma runt kameran visserligen men det är idiotiskt att behöva göra ens så i mitt tycke.

Vad gäller att hitta titlar i live/psn så är det väl lika illa för live när man försöker hitta äldre titlar. Det var väl en av orsakerna till att xbox live indie games blev så illa omtyckt.

« Föregående
Visar inlägg 1-9 av 9
Nästa »
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.