Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
TV-spel
Visar inlägg 21-32 av 32
Nästa »
Red Dead Redemption
Det vet jag. Visa gärna vad betydligt är. Dessutom kan jag spela online på PS3 om så skulle falla mig in.

casualcore wnkr | slayer of threads
Neogaf to the rescue. Visar inte FPS, men från samtliga källor har jag hört att den är värre än i GTAIV, men p g a du rider, springer i rätt öppna områden så blir inte problemen lika stora. Du råkar inte smälla i en stolpe och dö, som hände i GTA.

Sanity calms, but madness is more interesting.
Det är bara i en by som jag sett tillräckligt fps-drop för att jag skulle irritera mig på det.
Lurigt att ps3 är på papper den starkaste konsolen, men verkar inte spela någon roll när det inte verkar gå att bygga något som funkar bra på den.

Men i överlag så tycker jag att RDR funkar bra på ps3 med några få skavanker.

Edit: Kanske låter som en sony fanboy, så är inte fallet, men ville bara säga att det ÄR spelbart.

'THE REBELS ARE FUCKTARDS!'
Det är klart att det är spelbart, det framstår dock rätt klart att LOD och foliage är betydligt sämre vilket jag tycker är synd på ett spel som i övrigt målar upp en rätt naturtrogen värld.

Jag har inte köpt det ännu men kommer att göra det till X360 (så fort min plånbok har råd) Äger ju ingen PS3. Förresten här är några saker som skiljer versionerna åt:

* Vissa ljuskällor saknas i Playstation 3-versionen.

* Playstation 3-versionen körs i lägre upplösning och har en annan lösning för antialiasing som gör bilden lite suddigare.

* En del objekt saknas i Playstation 3-versionen.

Dom sakerna har jag läst om på en del sidor, bla på Gamereactor.

Haha, någon som sett det det här klippet

Tänk på att du inte lägger märke till allt du ser...
jimbolaya skrev:Haha, någon som sett det det här klippet
Haha, funny shit. Gillar Donkeywoman och Rudolf :D

Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am.
Karmalicious skrev:Enligt de jämförelser jag sett så har X0 onekligen sett betydligt vassar ut och de få som tagit upp framerate har PS3 varit sämre, men det brukar den vara av någon anledning.

Hampan: Det är bara att välja en annan häst än "kodhästen".

Jag tycker det här är hästlängder bättre än GTAIV av den enkla anledningen att det är kul att spela spelet. Att köra bil/MC var inte ett dugg kul i GTA t ex. Antingen så gick inte bilen att styra p g a den nya lagen om supermjuk fjädring och tog du MC så dog du på vägen till uppdraget. Däremot hade SR2 riktigt roliga fordon.

Jag har inte mött tillräckligt många som har problem med vargar och prostituerade som behöver hjälp med kniv-Kalle, men miljön och stämningen gör att jag ändå blir sugen på att spela. Jag åker inte Taxi i hela spelet så att säga. Än så länge gör det rätt på allt som GTA gjorde fel. Ingen har än så länge kunnat peka på en enda sak förutom Storyn i GTA som är bra. Det är väl som FFXIII "men storyyyyyyyyn!!!"

Kommer väl mer när jag hunnit spela längre och utvärdera fler saker.

Jag håller inte riktigt med gällande sämre framerate på PS3. Problemet är väl att spelen som oftast utvecklas till XB360 (Och oftast har även de spelen kass framerate). Sedan får PS3:an en portning av spelet vilket leder till taskig optimering osv. Dock de spel som utvecklas för PS3 och är exklusiva är ju oftast grymt optimerade och har en sjukt fin framerate. Reservation för vissa undantag :>

Piz out!
Lamerman:

Jag menar inte att spel generellt till PS3 har sämre fram rate, utan just de fall där spelet finns till båda plattformar och först då går de ju att jämföra. Finns ju spel på X0 med hemsk frame rate med.
Anledningen är just den du skriver, spelen utvecklas först till X0, men i det här fallet påstår iaf Rockstar att så inte är fallet så varför det är så här (jag antar att de som gjort jämförelser har rätt) vet jag inte. De har ju t o m lägre LOD.

Då har Rockstar lite att lära av Criterion.

Detaljer och lite mer smudge är inte så farligt men det var rejäl skillnad på gräset vilket var surt.

casualcore wnkr | slayer of threads
Sicket jädra bra spel. Helt såld. Hur fan skall man hinna jobba emellanåt!? Och ändå har jag inte kommit igång med Multiplayer i mer en 15 minuter eller nåt. Singel först, sen Vilda Västern online

Tänk på att du inte lägger märke till allt du ser...
Kom ihåg att Co-op DLCn kom ut igår, gratis!

'THE REBELS ARE FUCKTARDS!'
Ni bara MÅSTE testa nya Red Dead Redemption 2! Det är oerhört bra och för er som gillar spel som man rider i finns det nog inget bättre! Väldigt bra känsla i hela spelet och riktigt snygga effekter! Tänk att få ge sig in i spelbranschen, min dröm är verkligen att starta något eget företag inom denna genre så man kan få utveckla något precis som man själv vill!

Visar inlägg 21-32 av 32
Nästa »
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.