Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
TV-spel
« Föregående
Visar inlägg 1-20 av 32
Red Dead Redemption
Hoy!

Har läst om lite konstiga buggar med spelet, som t.ex osynliga hästar/vapen/karaktärer m.m
men jag är rätt övertygad om att det fixas snart.

Men jag kommer inte att ha det vid release, väntar på att spelbutiken.se ska få in det så man kan beställa där.
Jag är fattig så man får vänta på dom som är billigast. (förutom play.com)

Så...
Vilka ska ge sig ut i den vilda västern?
Och vilka ska göra det på ps3?

Och vad tycker ni om grejorna man får i limited edition?
Tror nog hellre jag skulle vilja ha en 'normal' version av spelet än att få:

The Deadly Assassin Outfit - John Marstons "Deadly Assassin" outfit får din Dead Eye mätare att återskapas dubbelt så snabbt.
The War Horse - Av alla hästar i Red Dead Redemptions värld är The War Horse den starkaste, snabbaste och mest överlägsna av alla i så gott som alla situationer.
The Golden Guns Weapon Pack - Den spelare som innehar The Golden Guns Weapon Pack får mer "Fame" för varje avrättning.
Original soundtracket

Mina tankar:

Outfit - Ger spelare som pungar ut mer slantar en edge i kompetitiv multiplayer, ska man kunna 'tävla' i det så ska spelplanen vara jämn från start. Det är iaf så jag ser det.
The War Horse - Förstör inte detta en av facetterna i spelet att man ska försöka jobba upp sig i världen för att få en duglig häst? Det har man ju ingen anledning att göra om man har en super-fräs-bäst-häst.
The Golden Guns Weapon Pack - Det enda jag ser här är att man förkortar spelet, och som ovan; finns det någon mening att försöka skaffa uppgraderade vapen? Nej.

Phew, lång post, hade mycket på hjärtat!

'THE REBELS ARE FUCKTARDS!'
[Hype.se]

Jag har avsagt alla aktiviteter för helgen, här ska det spelas. Klarade Alan Wake i natt, vilket forcerades fram lite så jag inte skulle behöva ha ett spel halvklarat liggande.

w w w . h y p e . s e
[Hype.se]

Jag har fått en hel del buggar i spelet. Allt från osynliga saker till att jag fastnat i en animation och studsat runt. Spelet hängde sig också en gång. Men, skit samma. Det är bra, men det är inte GTA. Det är så mkt att ta sig från ett ställe till ett annat, och det händer inget på ytorna som det gör i GTA. Bara en massa buskar.

w w w . h y p e . s e
Okej, gunner... Om man på grund av tidsbrist måste välja Red Dead Redemption eller Alan Wake, vilket säger du att en tidsfattig student bör införskaffa?

Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am.
[Hype.se]

Skitsvårt. Alan är speciellt och bryter möster lite, medan RDR är stort och bekant. Båda är helt klart bra spel. Jag tror jag har roligare med RDR, men jag har mer dötid med det också. Att rida genom landskap av buskar i fem minuter och skjuta lite, och sedan rida tillbaka är väl sådär. Men uppdragen är precis som i GTA och de är rätt kul. Så, vad vill du hellre ha, skräck och story, eller cowboysskjutande och en gnutta mindre story.

AW bör finnas beg nu, RDR om ett par veckor...

w w w . h y p e . s e
Jag har inte fått så mycket buggar, bara nån gång lite lådor svävat i luften och så.

I övrigt är jag kluven. Jag älskar stämningen och själva miljöerna i spelet och jag tycker kontrollerna och resten är riktigt bra.

Det stora problemet för mig är variationen i allt förutom huvuduppdragen. När man stött på den 50:e personen som blir jagad av vargar, och räddat 30 prostituerade från precis samma situation (osv) så blir det lite enformigt. Känns som allt man kan göra mellan uppdragen är lite dåligt varierat. Man upptäcker sig själv i samma sits om och om igen. Det är kul de första gångerna, men blir snabbt lite tradigt. Det är ju kul att de slängt in saker som poker och black jack, men det känns lite meningslöst. Det tar lång tid och det blir inga stora pengar. Det känns som sagt lite meningslöst.

Jag har egentligen inget emot att rida fram och tillbaka mellan olika ställen, men som Gunner skriver så blir även det lite tjatigt tillslut, och man börjar istället förlita sig på de olika transportalternativ som finns.

Men huvuduppdragen har de lyckats bra med, jag känner mig engagerad och jag vill fortsätta. Önskar bara att det fann fler intressanta avstickare och lite mer att göra runt om. Jag är ungefär 10-15 timmar in och har nog en bra bit kvar, så vi får se om tempot ökar längre fram.

Sen ska de nämnas att jag säkert förstör spelet lite för mig själv också, för jag är en sån spelare som gärna gör "allt" som går att göra och inte lämnar ett ställe förens jag är helt färdig där.

Bra spel. Men medan det är kul att köra bil och mc i spel, så är det inte ett dugg kul att köra en häst. Detta gör transportsträckor till just... transportsträckor.

Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things
Jag kände under tiden jag spelade GTAIV, hur bra spelet än var, att jag var så sjukt trött på sandlådegenren. Den hade inte riktigt blommat ut särskilt mycket mer under slutet av 00-talet, speciellt när man jämför med hur den fullkomligen exploderade i ett moln av kreativitet i början av samma decennium. Efter att jag klarade det så har jag hållit mig undan från genren helt och hållet. InFamous, Prototype, Just Cause 2 har jag vänligt men bestämt avböjt.

Red Dead Redemption däremot... det är spelet som får mig att vilja pröva på sandlådan igen. Det ser så otroligt läckert ut! Jag kommer garanterat pröva på det när jag får chansen. GUN var grymt bra när det begav sig och RDR kan väl egentligen bara bli bättre?

[Hype.se]

Många tidningar säger att Rockstar har redefined - kan vara något annat uttryck som står för samma sak - oper world-spelen med RDR. Det håller jag inte alls med om. Det är bra osv, så om jag låter neg är det för att det inte är så bra som jag hoppats. Jag tycker tex att Just Cause 2 ger mer i form av action, det händer saker hela tiden, bara några meter bort kommer nästa tokiga sak. Det är dock samma sak hela tiden, men det gör att det finns möjlighet att göra saker. Här är det mkt tomrum ute på steppen. Och som WinHo säger, när man räddat tjejen 30 ggr från knivsnubben osv så blir det lite tjatigt.

Nu är jag nästan i mål skulle jag tro på singelplayer och har trots mkt spelande osv bara typ 10 achievements, och har hur många som helst kvar. De verkar ha satsat på att spelaren ska vilja stanna kvar i världen länge efter att man klarat spelet, det tror jag inte att jag kommer att göra. Men lite mp blir det väl iaf.

w w w . h y p e . s e
Jag tycker absolut RDR är värt att kolla in. Jag har också hoppat över alla spel du nämner, just för att de har framstått som sandlådespel som försöker vara sandlådespel. Sjukt tröttsamt. Men jag ser GTAIV på ett helt annat sätt än du, och tycker man bör se RDR på ett snarlikt sätt; inte som ett sandlådespel, utan som ett drivet och fokuserat open world-spel med det starka manus och bra dialoger och röstskådisar som blivit synonymt med Rockstar.

Att TV-spel som medie gått mot open world är helt naturligt och kommer bara att utökas. Men sandlådan blev gammal fort, ja.

Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things
Enligt www.kotaku.com så körs RDR på PS3 i 640p. Kan vara något att tänka på innan ni bestämmer vilken platform ni ska köra spelet på.

När man kollar på www.webhallen.com så säger de att spelet stödjer 720p. Jag vågar inte lova vem av dem som har rätt information

Piz out!
Läste det jag också lamerman, OCH på ps3 så är lite gräs borttaget.
Men jag kommer köra ps3 ändå. (är enda konsolen jag kan köra online på.)
Och jag såg en video-jämförelse på 360 vs PS3 och jag ansåg att PS3 hade bättre framerate.

Har beställt Limited Edition nu, men skulle vilja spela utan den bästa hästen och det andra böset, är det möjligt med LE-utgåvan?

Edit: Såg nu att det var någon kod man skulle skriva in i spelet, någon som vet hur det funkar? Förbrukas koden vid användande eller måste man spara koden? Och om man skriver in koden, måste man då spela med de nya grejerna?

Enligt de jämförelser jag sett så har X0 onekligen sett betydligt vassar ut och de få som tagit upp framerate har PS3 varit sämre, men det brukar den vara av någon anledning.

Hampan: Det är bara att välja en annan häst än "kodhästen".

Jag tycker det här är hästlängder bättre än GTAIV av den enkla anledningen att det är kul att spela spelet. Att köra bil/MC var inte ett dugg kul i GTA t ex. Antingen så gick inte bilen att styra p g a den nya lagen om supermjuk fjädring och tog du MC så dog du på vägen till uppdraget. Däremot hade SR2 riktigt roliga fordon.

Jag har inte mött tillräckligt många som har problem med vargar och prostituerade som behöver hjälp med kniv-Kalle, men miljön och stämningen gör att jag ändå blir sugen på att spela. Jag åker inte Taxi i hela spelet så att säga. Än så länge gör det rätt på allt som GTA gjorde fel. Ingen har än så länge kunnat peka på en enda sak förutom Storyn i GTA som är bra. Det är väl som FFXIII "men storyyyyyyyyn!!!"

Kommer väl mer när jag hunnit spela längre och utvärdera fler saker.

Sanity calms, but madness is more interesting.
Så, vilka spelar på ps3? Eller blir det bara jag?

Får RDR imorgon iaf så då är det dags att dra på sig sporrarna och rensa upp den gamla västern.

Karmalicious skrev:Jag tycker det här är hästlängder bättre än GTAIV

Hahaha. Det är därför jag älskar dig.

Skitspelet finns ju ingenstans. Fick köpa Splinter Cell: Conviction och Just Cause 2 som ersättare så länge. Helvete.

Premiärade online-läget igår, riktigt skoj faktiskt.
Kan tänka mig att det blir ännu roligare när Co-op DLC'n kommer (den 22:a?).

Fick inte mycket svar på min fråga dock; vilka lirar på ps3?

Har inte direkt brytt mig om det här förrän idag när jag lyssnade på gamerdorks podcast. Det verkar ju rätt bra ändå. Köper jag så blir det på PS3.

casualcore wnkr | slayer of threads
Krapula skrev:Har inte direkt brytt mig om det här förrän idag när jag lyssnade på gamerdorks podcast. Det verkar ju rätt bra ändå. Köper jag så blir det på PS3.

Det är visuellt och frame mässigt betydligt sämre på PS3 enligt alla forum och jämförelser jag sett. FYI.

Sanity calms, but madness is more interesting.
« Föregående
Visar inlägg 1-20 av 32
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.