Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
Sony
« Föregående
Visar inlägg 1-12 av 12
Nästa »
The last of us
Har lagt ett par timmar på the last of us senaste veckan och varit riktigt nöjd med det. Gillar settingen, upplägget och det mesta med hur man spelar.Det jag egentligen har tyckt är lite synd är hur många fiender man behöver döda istället för att smita förbi då det är en kontrast det övriga budskapet.

Det känns emellertid som att naughty dog hellre vill göra film än spel. Ett mer mekaniskt fokuserat spel hade egentligen varit mer vad jag önskar men det är väldigt bra och går att uppskatta för vad det gör även om jag är kluven till att spel ska gå än mer mot att vara filmiska upplevelser.

casualcore wnkr | slayer of threads
Det finns ingen anledning att smyga förbi fiender tyvärr, däremot finns det en massa anledningar att döda allt som rör sig: prylar!

Snuskigt bra röstskådespeleri, tight kontroll, snyggt animerat så att man verkligen ser känslor i ansiktsuttryck t.ex.

Men nu när jag spelat igenom det en gång och påbörjat min andra runda så märker jag att det är ganska enformigt, spelmekaniskt sett.
Men som tur är så märker man inte av det förrän man spelat igenom det en gång, och spelet är fortfarande ganska roligt andra gången också.

'THE REBELS ARE FUCKTARDS!'
Har inte en aning om hur långt jag kommit men hoppas under semestern klara det. Tyvärr är det ju för entydigt positivt att attackera och döda allt som rör sig just för att man får mer ut av det än man förlorar. På podcasts låter det som att det kan vara mer skralt med prylar på hard/survivor men är i så fall en misslyckad balansering om det är först då som man får en upplevelse i linje med budskapet som naughty dog hade före det släpptes.

Men det är snyggt och lockande att se hur det slutar. Ett väldigt modernt spel.

Tydligen ska det leva upp till all hype runt spelet också.

Jag har inte satt mig med det själv, har ingen PS3a, men av vad jag har hört från polare ska det vara ett av årets spel så här långt.
Finner det imponerande att ett spel verkar leva upp till alla förväntningar som lagts på det innan det släpptes iallafall =)

"War. War never changes."
Klarade det för någon vecka sedan, efter ett par veckors frånvaro då jag lessnade på att det var repetitivt. Tog mig i kragen och fortsatte för att slutligen klara det. Det är ju väldigt vackert men det är inte riktigt så bra som det framställdes vid recensionerna. Blir en seg tid i mitten. För mig är fortfarande Arkham City och Deus Ex: HR de bästa spelen från de senaste åren när det kommer till upplevelsebaserade spel.

[Hype.se]

För mig är spelet ren och skär magi. Det är precis som att ND gjort spelet enbart för mig . The Road möter The Walking Dead och Children of men i spelform. Inget spel har berört mig så mycket. Relationen mellan Joel och Ellie kryper sakta men säkert under skinnet och jag har då aldrig upplevt en så välskriven och fingertoppskänslig dialog och berättad historia i ett TV-spel. The Last Of US spelar i en helt egen liga. Sen älskar jag att det är ett spel som uppmuntrar långsam och metodisk utforskande av omgivningar samt att man verkligen får tid att insupa den utsökta atmosfären. Är inte klar med spelet, men är i den avslutande delen. Herregud vilken resa det har varit!!

"I am an american, your'e a sick asshole" Falling Down
[Hype.se]

Gick i mål häromdagen. Skulle vilja skriva en hymn i detta spels ära. Kommer bära med mig denna upplevelse länge och det är verkligen den perfekta punkten och absoluta utropstecknet för last gen. Det är också ett stort finger i luften till alla utslitna och på löpande band producerade spel som dränker marknaden. Det är så varsamt hanterat i alla avseenden att resultatet blir enastående. Naughty Dog är denna/förra generationens hjältar och jag hade varit nöjd med att enbart spelat deras spel på min PS3:a. Det är också huvudorsaken till att Playstation 4 är det givna valet inför nästa generation.

Vet inte om det är det faktum att jag själv är pappa, men jag kunde verkligen förstå och sympatisera med Joel på ett sätt som jag aldrig kunde med t ex Nate i Uncharted. Joel är verkligen ingen lätt person att tycka om, då han i mångt och mycket är en rätt så vidrig person. Våldsam, självisk, butter och oresonlig. Men ND lyckas med att över spelets längd, få honom att bli nyanserad och så desperat mänsklig att jag hade lätt att förlåta mycket av detta i slutändan. Han har ett perspektiv som t ex Ellie inte har, då hon är uppväxt i den värld som de befinner sig i. Joel vet att det har funnits något annat och därmed är hans förlust så mycket tyngre att bära. Även det han riskerar att förlora väger tyngre...sin mänsklighet.

Jag grät flera gånger under spelet, både på grund av ilska och sorg, men även på grund av att jag blev så rörd av det vackra som finns kvar i den värld som ND skapat. INGET spel har ens kommit i närheten av att fukta min ögonvrå fram tills nu. Anledningen till detta tror jag dels beror på just det faktum att det finns beröringspunkter när det gäller fadersinstinkter, att vilja beskydda, men även det faktum att dessa karaktärer suddar ut den där gränsen mellan TV-spelsfigurer och äkta människor som i princip alltid finns där.

Bra så...hymn skriven.

*applåder*

'THE REBELS ARE FUCKTARDS!'
[Hype.se]

Landslide skrev:*applåder*

Man tackar och bugar

Kul det talade så till dig och att du kunde förbise de spelmekaniska bristerna. Att vara förälder lär bidra enormt till hur gripande historien är.

[Hype.se]

Krapula skrev:Kul det talade så till dig och att du kunde förbise de spelmekaniska bristerna. Att vara förälder lär bidra enormt till hur gripande historien är.

Upplevde inte det som att där fanns några att tala om. Visst det fanns sektioner som var mindre bra där spelet tappade tempo, men sammanvägt var detta inget större problem. Fick aldrig någon speltrötthet som annars brukar drabba mig, utan historien drev mig hela tiden framåt.

Ska bli kul att se lite gameplay ifrån remastrade versionen! =)

« Föregående
Visar inlägg 1-12 av 12
Nästa »
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.