Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
Sony
« Föregående
Visar inlägg 1-8 av 8
Nästa »
Äntligen klickade Demon's Souls
Från det att Demon's Souls hade en trailer ute för flera år sedan har konceptet lockat. Julen 2010 köpte jag det och spelade hela en timme innan jag gav upp och lät det samla damm på hyllan. Därför är det extra kul att jag äntligen förstår mig på detta fenomen.

Främst har det varit nyheten om Dark Souls 2 som fick upp intresset igen. Dark Souls har det pratats mycket om men det är svårt att motivera ett köp av uppföljaren till ett spel som legat orört i två år. Däremot kom ett infall att ge det ett nytt försök efter att ha sett några klipp med tips på hur man kan spela Dark Souls. Tydligen ska man bortse från atmosfären, vara helt orädd för döden och förvänta att det händer. Min normala ansats med att bli ett med atmosfären och i det här fallet paralyserad av oro för vad som väntar härnäst var helt enkelt inte kompatibel. Synd då det förtar en hel det stämning men nu är det istället skoj. Riktigt skoj.

Så efter att ha fumlat runt någon timme, fått känsla för de första 5 minuternas speltid (så långt som jag nånsin kom i Boletaria) så ger det med sig och känslan för kontrollen, animationerna och fienderna medför en säkerhet som är kritisk. Plötsligt når jag längre än förut och se om inte en första boss blir tillgänglig. Att man ska måsta klara den första bossen för att få förbättra karaktärsattributen hade ju varit önskvärt att veta om. Men nu är åtminstone nöjet där och det kommer vara skoj att utforska övriga spelet, förmodligen mestadels med stum förundran över hur man som designer kan göra såhär mot spelaren. Två bossar avklarade, otalet kvarstår antar jag och förhoppningsvis blir det aldrig en tröskel som känns oöverstiglig.

Dark Souls kommer jag troligtvis aldrig spela, det är mer värt att få ut några extra timmar av Demon's Souls men jag hoppas verkligen att kunna vara med och njuta i nuet när Dark Souls 2 släpps. Vara del av kollektivet som utforskar och tillsammans föärsöker få rätsida på problemen och utmaniningarna.

Det jag annars saknar är stunderna med en vän i soffan där man tillsammans tar sig an ett enspelarspel. Det känns som att detta är perfekt för att uppleva på det viset. De återkommande dödsfallen ger en naturlig punkt för att byta aktiv spelare.

Såatteh, vad tycker ni om Demon's/Dark Souls? Sugna på Dark Souls 2?

casualcore wnkr | slayer of threads
Loggade faktiskt in för första gången på ett par år för att besvara detta inlägg

Gjorde samma sak med Demon's Souls, spelade ett par timmar och klarade av första bossen. Sen blev det bara liggandes innan jag sålde av det.
Ska sägas att jag är något av en expert på att ta ett spel - sträckspela 4-5 timmar samtidigt som jag har riktigt kul - sedan så blir det aldrig av att jag fortsätter där jag slutade. Jag har drösvis med spel som jag skulle vilja spela igenom men som aldrig riktigt blir av.

Är sugen på att prova på lite Dark Souls men inte gjort det än då jag misstänker att jag kan hamna i samma sak igen där...
Spela med nån i soffan kunde ha varit en idé, dock så spelas det mest över nätet nuförtiden och jag har ju sedan länge flyttat ifrån mina sitta-o-spela-ihop kompisar.
Jag bor ju dock också i Göteborg så vi kanske skulle slå våra hjärnor ihop och ta några öl samtidigt som man försöker sig på att slakta sig igenom speldjunglen

http://www.blackjackinfo.se
Hoppla, gbg alltså. Då tycker jag det låter som en idé framöver.

#hype.se på quakenet

Jag fantiserar litegrann ibland om att återuppta mitt Dark Souls spelande, men det tar emot.
Jag tror att jag behöver lite handhållande, balansen mellan lärdom och bestraffning ligger lite för mycket åt bestraffningshållet i Dark Souls känner jag.

Och jag hatar att inte kunna saker, jag förstår knappt vad dom olika attributen gör och när man inte kan göra om det så blir det nästan så att jag inte levlar alls.

Och levlar man för mycket så blir det väl också fel har jag för mig?

Jag önskar att jag kunde tåla det.

'THE REBELS ARE FUCKTARDS!'
Krapula skrev:Hoppla, gbg alltså. Då tycker jag det låter som en idé framöver.

#hype.se på quakenet

irc, använder folk det fortfarande? Kanske tar o loggar in när jag är hemma sen.

Klart Fler än som använder msn numera i alla fall.

Därtill gör bitlbee att man kan koppla upp sig mot andra protokoll enkelt. Idag kanske främst facebook chat är det vanliga men då slipper man vara inloggad på hemsidan eller ha en separat klient för det. Hanterar också msn,jabber,icq och dylikt om man känner folk som fortfarande använder dem. Det slår mig att med messengers integration med skype så borde man komma åt alla som har skype också. Möjligen svårt med röst/videosamtal men text är vanligen gott nog.

Mitt ircande är som noterbart helt icke-existerande stefan hoberg på facebook om du blir sugen på en öl nångång

will do!

« Föregående
Visar inlägg 1-8 av 8
Nästa »
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.