Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
Lall
« Föregående
Visar inlägg 1-13 av 13
Nästa »
2015 - Årets tråd
Blir det den första och sista tråden?
De flesta håller med om kommentaren

http://www.blackjackinfo.se
Det finns en överhängande risk faktiskt. Men jag är faktiskt in och kikar varje vecka om någon skrivit något.

'THE REBELS ARE FUCKTARDS!'
Caracarn, satan, det var inte igår!

Jag vann "Yngsta medlemmen (Men lika cool ändå)" 2005!!
Svajen skrev:Caracarn, satan, det var inte igår!

Jag skriver ju säkert ett tvåsiffrigt antal inlägg varje år !

Så, vad spelar ni då? Jag kör orimligt mycket Destiny och har t.o.m börjat bli utbränd på det.

Jag har fortfarande inte spelat igenom GTAV, som jag väntade så länge på. Men, som sagt, Destiny.

'THE REBELS ARE FUCKTARDS!'
Min nya dator som jag fick för tre år sedan är redan sådan att jag återigen är i stenåldern och inte kan spela något som kommit de senaste åren. Metro: Last Light rekommenderades som tusan av min bror som älskade det men förbanne mig allt det dära lagget.

Annars har jag nya Wii U, och Smash Bros till det är kul som tusan med både syskon och kompisar.

Egentligen har jag inte spelat så mycket alls, utan bara sett walkthroughs från longplays och lparchive. Det är riktigt mysigt, för när man själv inte pepprar på knappar och försöker överleva har man tid till att riktigt njuta av hur spelen ser ut!

Jag har fått mitt första jobb någonsin och försöker spara ihop en miljon kronor. Enlight mina beräkningar behöver jag jobba i nio år om jag sparar 11 000 i månaden och sen är jag (mer) annorlunda i jämförelse med de omkring mig.

Läs upp-och-ner: i37OHSSV
Fått återfall på Quake så spelar lite QL från och till. I övrigt betar jag mig mest igenom en gammal backlog. Far Cry 3 nu, sen Hitman Absolution, Mafia II i kön. Därefter inget bestämt men det visar sig.

Guild Wars 2 förresten. Det är lite skönt att lalla runt med någon video på andra skärmen men det är för att jag är ensam utan vänner där. "Video" innebär typ föreläsningar av olika slag eller annat semiinformativt som gör att det känns mindre som bortkastad tid att spela GW2.

casualcore wnkr | slayer of threads
[Hype.se]

Jag spelar för tillfället persona q (förjäkla bra spel för övrigt) som en galning för att bli klar med det innan ett av årets släpp kommer den 13e februari. Pratar förstås om MH4: Ultimate. Bokat limited N3DS-versionen. Kastade även med ett Majoras Mask i bokningen då det är ett guilty conscience då jag faktiskt knappt spelat det tidigare

I övrigt är det väl en del GTAV på ps4 och väntar väl in Bloodborne där. Har spelat en hel del Mario Kart 8 och Smash till WiiU. Diverse ströspel till VITA och PC osv osv. Håller mig flytande och fyller ständigt på neverending backlog med fina titlar.

Here I am! Once again
[Hype.se]

XCOM!

Råkade testa Code Name: S.T.E.A.M. häromdagen och det var en jättedum idé eftersom det påminde mig om XCOM. Insåg att jag aldrig spelat Enemy Within, tog ned det till telefonen, hej då liv.

It is Microsoft, and I will kill them
Spelar på min Iphone eftersom teven jämt är upptagen av antingen min kära sambo eller mina barn!

"Good artists copy, but Great artists steal"
Har också en gammal dator men duger till det som gäller just nu: betan på Heroes of the Storm.

Anars så är jag ledig i fyra veckor så har en stor backlogg att beta av.

Trevligt att se att vi alla trög-lurkar ett par gånger om året iaf!

Läs upp-och-ner: i37OHSSV
[Hype.se]

Jag spelar Dark Souls. Har medvetet styrt undan från "Souls-spelen" då de på papperet har låtit extremt frustrerande och tidskrävande. Inte något som lockat mig. Däremot har jag alltid varit nyfiken på dem, då de hålls så högt av så många spelare. Tog språnget när spelet kostade 70 spänn på XBL, tänkte att då skulle det inte svida så mycket om jag hatade hela upplägget. 30 timmar in i spelet och jag förstår vad hypen handlat om. Det har liksom planterat sig i bakhuvudet och jag går ofta och funderar på nya strategier, vilken ordning platser skall besökas och hur jag skall spendera mina själar i karaktärsbygget.

I början tyckte jag spelet var fruktansvärt deprimerande, frustrerande och obegripligt. Blev sjukt stressad av att dö och att hela tiden förlora framsteg. Förstod helt enkelt inte poängen med spelet. Sakta men säkert började jag inse att det helt enkelt krävdes en ny infallsvinkel för att uppskatta spelet. Främst handlar det om att ha tålamod. Jag är så van att hela tiden röra mig framåt i spel, att det hela tiden skall hända nya saker och att nya spelplaner öppnas upp. Annars sätter tristessen in. I Dark Souls måste saker och ting få ta tid. Det är inte meningen att man skall kunna röra sig fritt överallt. Man måste förbereda sig genom att levla, grinda och allt sånt där som jag i normala fall inte gillar i spel. Här är det en förutsättning och dessutom en läroprocess i hur man skall hantera sin omgivning och hur varje fiende väljer att attackera. Extremt givande efter ett tag.

Men samtidigt älskar jag det faktum att så fort jag känner mig stöddig, så kommer spelet att sätta mig på plats rejält genom att krossa mig som en lite lus under en stor skosula. Att bära sitt liv och sina själar på ett sätt som får händerna att svettas och hjärtat att bulta varje gång man kliver in genom en dörr man aldrig varit igenom tidigare. Vad väntar det för monstrum i det mörka hörnet? Helt makalöst obehagligt och underbart på en och samma gång.

Längtar helt plötsligt ivrigt efter Bloodborne som ser utsökt ut. Måste försöka komma i mål i Dark Souls först.

Annat som jag ser fram emot 2015 är:

Uncharted 4 (såklart), The Division, Batman Arkham Knight, Firewatch, No Man Sky och Rise Of The Tomb Raider för att nämna några.

Happy times!

"I am an american, your'e a sick asshole" Falling Down
« Föregående
Visar inlägg 1-13 av 13
Nästa »
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.