Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
Lall
Visar inlägg 21-40 av 90
FÖRSLAGSTRÅDEN - VAD DU ANSER SAKNAS PÅ NYA HYPE.SE
att man inte kan ladda upp bilder i inläggen...de hade varit ett plus i kanten om man kunde göra det..

Så snart man kan lägga upp bilder brukar forumen spåra ut totalt, plus att det blir massa laddtider från udda siter osv. I Gloggarna kommer man kunna lägga in bilder, men här får det räcka med att länka till dem. /Gunner

Det hade suttit fint också (OMG!! JAG SKREV DET MED K!!! ) med en funktion att kolla valfri användares inlägg.
Som i gamla.

Och en ruta på forumet som visar hur många som är Online (Och inte bara på starten)

Jag vann "Yngsta medlemmen (Men lika cool ändå)" 2005!!
Geting skrev:markera och tryck på knappen till respektive funktion

Ok, första gången jag behöver bruksanvisning för att använda ett forum

wohoo, jag ser att mitt förslag om respons var ett bra förslag, gillas :D

Kanske ha med datum när personen i fråga reggade sig här i hq:n ?
och jag vill fortfarande se dagens/veckans nyreggade användare, är ju max en ny i månaden som vågar yttra sig i forumen så där syns dom inte.

altså främja community delen lite mer, att på nått sätt kunna hitta andra användare utan att de måste skriva i forumen.

Jo, det är ett litet problem att nya medelmmar inte tar ton. Det kommer att bli fler lättillgängliga statistikprylar som kommer, så på den biten är vi väl ganska klara med vad som behöver göras. Självklart går det att söka på medlemmar, var de bor, vad de spelar osv, men det känner du förhoppningsvis till. Det gör man till höger i "Hype.se CA"-området om det missats. /Gunner

rakt in i kaklet
Då kan man ju lika gärna ta bort hela forumet och bara ha en live chat istället :S Fast en IRC-kanal är redan igång: #Hype.se @ Q-net! Jag är inne nu

Gunner: Ta tillbaka ":P" smilen genast!!

Gör så att man blir tillbaka skickad till tråden när man tryckte på "Du är inte inloggad, klicka här för att logga in"-knappen i XXXXX-tråd.
Lite jobbigt om man inte är inloggad att: Bli tillbaka skickad till forumets startsida, och sedan gå in på forum, och leta sig tillbaka till den tråden man kollade på när man inte var inloggad.
Lite krångligt förklarat kanske... Smiska mig om du inte förstår.

Alla smiley-förfrågningar kan ni på en gång skicka till Ziphoid. Han kan ändra det rakt av.
Ang inloggning till ettan är det meningen, vill absolut inte att Hype.se ska bli ett forum endast. Så många andra som har alla besök på forumet och inget på resten av siten. Då kan iaf jag undra varför göra resten av siten. Så iom detta hoppas jag att vi kan få en bättre balans som i sin tur ger extra motivation för oss. /Gunner

Medlemmar som skriver

Så sant, men då vi raderade alla befintliga medlemmar och började från scratch så tar det sitt lilla tag. Men jag hoppas att tex du pratar på och många bäckar små... Men vi har jävligt bra medlemmar - det är ju alltid nåt! /Gunner

Om vi absolut inte kan få autologin, skulle vi åtminstone kunna få lite längre inloggningar?

Jag finner det ytters irriterande att först
1) logga in, sedan
2) Surfa runt i forumet,
3) Hitta en tråd som jag finner intressant,
4) läsa denna tråd,
5) börja komponera ett svar,
6) klicka "Skicka inlägg",
7) få all text jag skrivit bortsopad och sitta med samma sida framför mig, med undantaget att jag nu är utloggad.
:mad:

Händer inte mig någonsin. Surfar du utan cookie eller? Ber Ziphoid kolla upp det här. Login är satt att lägga av x antal minuter efter sista aktivitet så att inte folk ligger online dygnet runt. /Gunner

Jag blir aldrig utloggad typ. Inte vad jag märkt av. Kan köra en runda Fate och ändå vara inloggad.

Dock måste vi få alla fina smileys. De vi har nu är fula, omoderna och framförallt få!

Kommer att dyka upp. Även om jag personligen tycker alla former av smileys suger. /Gunner

Sanity calms, but madness is more interesting.
Smileys är din, min och allas vän. Rätt använda är dom tydliga indikationer på om det är sarkasm eller bokstavligt menat.

Animerade gif:ar och färg-glada signaturer å andra sidan...de är Djävulens påfund.

Helt utanför tråden, men iaf: Folk fegar sig med smileys. De säger en sak som är rent ut oförskämd och sen sätter de en smiley efteråt för att neutralisera saken och gardera sig. Exempel "Du ser lite tjock ut ". Säg vad ni tycker eller håll käften är min folosofi. /Gunner

Kommentarer på gloggarna hade suttit fint.

Funderar på det. Initialt tänkte jag att de skulle vara varje individs sätt att uttrycka sig. Man kommer att kunna lägga upp bilder snart. Vet inte om kommentarer då det känns lite som intrång i en dagbok. Men, funderar på det... /Gunner

nu när det finns PSP recensioner så borde det väl även gå att komma dit under fliken recensioner på huvudsidan?

Det gör det, men det saknades i några dagar då Ziphoid var ute och reste. /Gunner

Kan ni inte göra så att det går att citera folk med FF?
Lite jobbigt då man mest surfar runt med FF - Att byta till IE bara för att citera en person.

Kommer vecka 39 enligt Ziphoid. Men som Geting säger nedan - markera och klicka. Gäller alla funktioner if orumet. Hjälptexter kommer också - de finns inte bara på siten... /Gunner

När man söker efter något i forumet så kommer man inte till rätt sida. Texten markeras vackert i gult men jag hamnade på första sidan i tråden fast det jag sökte efter fanns på andra sidan.

Sökfunktionen ger dig hela tråden och vetskapen om att det du söker finns där. Kollar på det dock. /Gunner

casualcore wnkr | slayer of threads
Hmm, med tanke på att forumet och nyheterna inte kommer slås ihop, kan man inte lägga till en parantes på nyhetsrubriken där antalet kommentarer till nyheten står?

Nyheter och forum kommer samarbeta... alla nyheter blir en forumpost (ink banner) och ni kommenterar där. Antal kommentarer ska vi försöka lägga in i nyhetsrubriken. /Gunner

Mr_Fred skrev:AAARRGHHH FÖR I H-E.

Vill ha autoinloggning!!!!!

Stör mig så in i helvete på det inte finns!!!

Samma här. Är det bara en säkerhetsfråga att det inte finns? Ser inte riktigt problemet...

Jag vet inte hur många gånger jag ska säga det... men det blir ingen autoinloggning till siten kort och gott. Det är så för att jag absolut inte vill att siten ska bli som andra - där de inte ens ser siten utan bara går till forumet. Nu tvingas man till en sida som man med lite tur hittar något på. Ogillar man detta enormt så kan man ju alltid ignorera siten, men ärligt talat - så jävla jobbigt är det inte. /Gunner

Att när jag tittar på bilder som finns på sidan så vill jag inte behöva flytta muspekaren upp o ner beroende på bildernas storlek.

Vill bara kunna klicka Nästa >> Nästa >>Nästa >>Nästa >>, går det att göra ngt åt detta?
Tror webhallen har så att man slipper, hoppas ppl förstår vad jag menar.

Det här beror på hur stor bilden är i höjdled. Jag vet inte om Ziphoid har en lösning för det här. Vi har inte en fast storlek på fönster, utan den baseras på bildstorlek. Kollar iaf på det. /Gunner

Lefty:Wiseguy is always right even if he's wrong he's right.
Det löses väl enklast genom att sätta länkar för att hoppa mellan bilderna även ovanför dem.

Bra tanke som vi nyttjade. /Gunner

Underskatta aldrig idioter i grupp...
Vad sägs om att kunna liste de spel man äger. Kanske möjlighet att söka på dem också så man lätt kan se vilka hypare som äger samma spel och därmed kanske kan tänka sig spela multiplayer eller kanske bara kan lite om det. Oavsett vilket skulle det inte sitta fel med att kunna lista de spel man äger och vad man anser att de är värda för betyg, kanske att man kan ge en liten recension om man vill också. Risken finns väl att folk skriver lite dravel utan att få fram något vettigt men det vore kanske ett sätt att ytterligare framhäva att det handlar om spel och ett community där HQ:n faktiskt är till för något. Lite tankar såhär i trötthetens dimma.

Håller med om att det vore kul. Har liknande tankar men då vi har så mycket annat som saknas får det gå först. Bland annat high-score har länge varit med på att göra-listan. Och att återuppliva fusksiten. Jag står själv bara vid sidlinjen, det är helt upp till Ziphoid när saker och ting kommer upp. Senaste estimerad uppgradering till Firefox-funktionell och annat var för två veckor sedan. Så jag kan inte ge något datum då jag inte själv får något att jobba med. Hoppas det blir snart i alla fall. /Gunner

Jag tycker det borde finnas sid nummer i forumsinnehållet eller vad man ska kalla det.
Gillar inte att först klicka in mig på tråden innan jag kan välja sida.

Jag skulle absolut också vilja att det man skriver inte försvinner om man råkar klicka på en länk o försvinner bort, det ska bara vara att klicka tillbaka och fortsätta.
Nu försvinner ju allt.. mkt dåligt!

GÅR DET INTE ATT BESVARA DETTA?

Sidnummer står ju i forumet. Du kan välja sida. Att text försvinner om man klickar fel, det är ju rätt allmänt att det händer - så sluta trycka fel... /Gunner

Lefty:Wiseguy is always right even if he's wrong he's right.
Mitt förslag är att alla som är nya på forumet inte hoppar in i en tråd och skiter i att läsa allt som skrivits redan.

"Jag vet inte hur många gånger jag ska säga det... men det blir ingen autoinloggning till siten kort och gott. Det är så för att jag absolut inte vill att siten ska bli som andra - där de inte ens ser siten utan bara går till forumet. Nu tvingas man till en sida som man med lite tur hittar något på. Ogillar man detta enormt så kan man ju alltid ignorera siten, men ärligt talat - så jävla jobbigt är det inte. /Gunner"

Jag är fortfarande övertygad om att det är lite av en dödsstöt att ha autoinloggning då så många bara går till forumet och inte tar del av resten av siten. Ni har säkert sett exempel på det på andra håll. Vi har fler nyheter än de flesta siter och uppdaterar hela jävla tiden. Jag vill inte att det ska vara förjäves. Men jag kan förstå om man inte vill skriva in lösen osv varje gång - så jag har beställt autoinloggning av Ziphoid. Men att få tillgång till honom är lättare än att få en middagssittning med Gud, Jesus och Bin Laden vid samma bord tydligen. /Gunner

Sanity calms, but madness is more interesting.
Visar inlägg 21-40 av 90
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.